Volg het HR & Payroll Program bij ABAB

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging? Wij hebben de ultieme kans voor jou! Help klanten bij vraagstukken rondom de HR- en salarisadministratie. Nog geen ervaring? Dat is geen probleem want binnen dit programma scholen wij je alle benodigde informatie bij. Het HR & Payroll Program is een initiatief van ABAB. Een waardevol en compleet programma om nieuwe collega’s vanaf de eerste dag te helpen om zich te ontwikkelen tot payroll professional / salarisadministrateur. Jij helpt onze klanten verder bij het realiseren van hun doelen. Jouw ontwikkeling staat daarbij centraal. Drie reden waarom het HR & Payroll Program bij jou Lees meer…

De week van de vitaliteit bij ABAB

Wie fit en vitaal is, werkt met meer plezier en energie. Daarom staat deze week de Nationale Vitaliteitsweek centraal. We gaan direct goed van start door allerlei lekkere én gezonde snacks bij het koffiezetapparaat neer te zetten. Ook worden er de komende week verschillende workshops gegeven hoe je door middel van bijvoorbeeld slaap nog vitaler in het leven kan staan. Vitaliteit is een onderwerp dat altijd aandacht verdient. Zo stimuleren wij collega’s via de ommetje-app een stukje te gaan wandelen in de pauze of in privétijd. Per ‘ommetje’ worden er punten uitgekeerd. Je kunt checken wie of welke team de Lees meer…

Even kennismaken met ABAB

ABAB Accountants en Adviseurs is een fullservice accountants- en adviesorganisatie. Door onze brede dienstverlening kunnen we klanten van een compleet advies voorzien. Ben je op zoek naar een stageplaats, afstudeeropdracht of werkstudentschap binnen een accountantskantoor? Dan biedt ABAB je een mooie kans om kennis en ervaring op te doen binnen jouw vakgebied én daarbuiten. ? Door onze brede dienstverlening kom je in aanraking met diverse disciplines;✨Werken voor klanten die actief zijn in verschillende branches;? Goede begeleiding en sparren met gelijkgestemden;? Veel kennis in huis en veel ervaren collega’s waar je van kunt leren;? Groei mee door deel te nemen aan Lees meer…

Vijf voordelen van het netwerkevenement van 17 november

Vijf redenen waarom jij, als toekomstig HR-professional, je gaat aanmelden voor het netwerkevenement van 17 november: 1. Uiteraard vergroot het je netwerk. Dit is heel handig als je later wilt gaan solliciteren voor een baan of stage. 2. Je doet kennis op over het onderwerp van het bedrijf waar je aan deelneemt. Dit kan je helpen in je verdere loopbaan. 3. Je leert een gesprek voeren met een organisatie. 4. Inzicht op je CV. Op basis van je CV wordt je wel of niet uitgenodigd voor een gesprek met een organisatie naar keuze. 5. Sommige organisaties hebben op het moment Lees meer…

De introductieweek was top!

Afgelopen week hebben de eerstejaars studenten van HRM Eindhoven kunnen genieten van de introductieweek. Op maandag ontvingen we iedereen om 12:00 uur op het Lichtplein. Hier hebben de introkinderen kennis kunnen maken van hun groepje en kregen ze ieder een introductieshirt, met achterop onze sponsor. De introkinderen waren voorzien van een blauw shirtje. De intropapa’s en mama’s van een bordeaux rode en de introcommissie van een mooie roze. Toen de hele groep compleet was zijn we begonnen met wat samenwerkingsspellen. Zo moesten we een zeil om kunnen draaien zonder van het zeil af te stappen, maar ook woorden uitleggen zonder Lees meer…

Een bestuursjaar zonder lockdown, hoe is dat?

Een bestuursjaar zonder lockdown/corona! Hoe is dat? Lees hieronder verder voor het verhaal van Anne Hunnekens, oud-voorzitter. “Studievereniging Source Eindhoven heeft een grote rol gespeeld in mijn leven, meer dan twee jaar ben ik voorzitter geweest van deze prachtige vereniging. Als inmiddels Alumni student, kijk ik terug op een periode waarin ik mezelf heb zien groeien tot de young professional wie ik nu ben. Als je nu vraagt wat het mij concreet heeft opgeleverd? Nou, letterlijk mijn baan. Sinds januari ben ik afgestudeerd van de opleiding HRM, en werk ik sinds februari als Campus Recruiter bij ABAB Accountants en Adviseurs. Lees meer…

De commissaris Communicatie vertelt over haar bestuursjaar

Ik kreeg de kans om voor de tweede keer in het bestuur te gaan van Source. Het waren twee hele verschillende jaren. Mijn eerste bestuursjaar begon voor de coronacrisis met volop fysieke activiteiten. Elke week was er wel weer iets te doen met onze leden. In het Source hok of daarbuiten, we zagen elkaar regelmatig. De sfeer was altijd top! De coronacrisis veranderde dit niet maar bracht wel extra uitdaging met zich mee. We moesten schakelen en dingen anders aan gaan pakken en we hebben veel leuke online activiteiten kunnen organiseren. Samen waren we juist in deze tijd op zoek Lees meer…

De penningmeester vertelt over haar bestuursjaar

Ligt jouw interesse bij het bijhouden van de kas van de vereniging? Dan zoeken wij jou als nieuwe penningmeester! Dit jaar heb ik er voor gezorgd dat alles op financiële rolletjes verliep binnen de vereniging. Daarnaast nam ik ook soms andere verantwoordelijkheden op je, die tijdens de vergaderingen aan bod komen. Ondanks dat dit jaar alles online is geweest heb ik dit met veel plezier gedaan en ook tijdens de (online) vergaderingen is het altijd gezellig. Verder leer je bij Source netwerken, samenwerken en gezellig biertjes drinken. Laten we met z’n allen hopen dat volgend jaar alles weer wordt zoals Lees meer…

De secretaris vertelt over haar bestuursjaar

“Sinds mijn introductieweek ben ik al actief lid van Source, ik ben meteen in 2 commissies gegaan en daar had ik ontzettend veel plezier in. Om nog meer plezier tijdens mijn studentenleven te beleven ben ik de uitdaging aangegaan om secretaris te worden. Helaas heb ik een stuk minder mogen doen dan “normaal” maar hopelijk komt dat voor het volgende bestuur allemaal weer terug! Wel kan ik zeggen dat ik er alles aan heb gedaan om source zo actief mogelijk te houden voor onze leden. Lijkt het jou nou ook leuk om verschillende evenementen te organiseren, relaties te onderhouden en Lees meer…

De voorzitter vertelt over haar bestuursjaar

Hoi allemaal! Waar zal ik toch eens beginnen…. Dit jaar was voor ons allemaal bijzonder. Wij allemaal zijn individueel en gezamenlijk beïnvloed door de pandemie. Ons bestuursjaar heeft dan ook in de piek van de corona tijd moeten plaatsvinden. In het begin was het zeker even wennen. Wat kunnen wij nou wel doen, en wat niet? En juist in deze tijd heb ik veel geleerd hoe belangrijk het is om je te kunnen aanpassen aan de huidige situatie. Dit jaar heeft veel creativiteit geëist van ons als bestuur, om onze vereniging zo goed mogelijke draaiende te houden. Dit allemaal (ongeacht Lees meer…

Gastcollege Weener XL 2 maart

Dinsdag 2 maart om 15:00 uur zal Jooske Jacobs ons komen vertellen over Weener XL. Dit bedrijf is gelegen in ’s-Hertogenbosch en zij richten zich op mensen die niet in staat zijn zelfstandig zonder subsidie en/of extra begeleiding werk te vinden. Hun missie is om mensen uit de gemeente Den Bosch met een afstand tot de arbeidsmarkt te begeleiden naar werk of te laten participeren naar vermogen. Jooske zal vertellen over hoe het bedrijf er uit ziet en wat haar functie is binnen het bedrijf. Daarnaast zal zij vertellen hoe zij zelf bij dit werk terecht is gekomen, ondanks ze Lees meer…

HOW TO: Solliciteren voor een stage

Hey, hallo daar, beste student. Het is weer de tijd van het jaar waarin we massaal op zoek zijn naar een stage. Binnen deze blog hebben we het over het voorbereiden op een goed stagegesprek. Ik – Anne – heb met behulp van mijn collega studenten van de werkveldcommissie deze blog geschreven. Samen hopen wij je verder te helpen binnen de zoektocht naar een stage. Je zal nu vast denken waarom Anne deze blog schrijft? Ze hadden toch ook een professional kunnen vragen. 😉 Klopt, dat zou kunnen. Maar die professional staat nog wel wat stapjes verder van het studenten Lees meer…